24 Aralık 2017 Pazar

NASIL ANLADIM?

Kur'an-ı KERİM'i doğru anlamak için ayetleri gerçek çevirilerden okuyun...


.....HOLİSTİK HATA VE UTANÇ.....


Kur'an - KERİM'i okuduğunu ve beğenmediğini söyleyenler...

Sizi, İslam dininden uzaklaştırdığını düşündüğünüz ayetlerin isimlerini söyler misiniz lütfen?

Hepsine, aklımın ve bilgimin yettiği ölçüde cevap vermeye çalışacağım...

Önceden ben de, kendine Müslüman diyen insanların yaptığı kötülüklere bakıp; safça ve haddim olmayarak yargılardım İslam dinini. Sanki o kötü insanların yaptıkları; bütün bir dinin hatası gibi gelirdi. Bilinçsizce, ALLAH'ı zalim ve kötü olmakla suçlayıp, isyan ederdim ve ateist olmanın en doğru seçim olduğunu sanırdım. Ateist olduğumu söylemezdim Müslümanların yanında; ama içten içe reddederdim mükemmel bir ALLAH'ın varlığını...

İslam'ı reddeden ve buna gerekçe olarak, Işid'i; ya da "Müslüman" kimliğine vurgu yapılarak tanıtımı yapılan bazı yurtlarda, bazı kötülüklere imzasını atmış "sözde" Müslüman'cıkları sebep gösteren şuurları körleşmiş kişilerin bu gün yaptıkları gibi yani...

Oysa, tam bir bilinçle düşünüldüğünde ve yeterli araştırma yapıldığında; net bir biçimde anlaşılabilir, Işid'in de; adı geçen o yurtlarda; suça bulanmış o sapıklıkları yapanların da İslam'la uzaktan yakından alakaları olmadığı ve bu tür olayların, özellikle İslam dinini karalamak için bazı gizli oluşumlar tarafından özellikle planlandığı...

Yani, o kadar bayat ve ucuz bir numara ki; bu... Hâlâ bu tür oyunlara gelinebildiğini ve sonradan pişman olunabilecek yargılarda bulunulabildiğini gözlemlemek sinir bozucu...

Çünkü İslam, kişilerin; kurumların ve kendine Müslüman etiketi yapıştırmış olanların kişisel hatalarının üzerinde/üstünde ve bunlardan bağımsız bir dindir...

Ve seneler, seneler önce; ben de aynı kör algıyla; İslam'ı yargılama hatasına düşmüş ve ne acı ki; ALLAH'a isyan etme hatasında bulunmuş bir zavallıydım...

Utanarak ve üzülerek yazıyorum bu cümleleri...

O kadar acizce, kör bir bakış açısına sahipmişim ve resmin bütününü değil de; sadece tek bir noktasını bile görmekten o denli acizmişim ki...

Keşke o hataların hiçbirisini de yapmasaydım diyorum şimdi...

O isyanlarımdan ne kadar utandığımı tarif edebilecek bir kelime de yok maalesef... Utanıyorum...

Benim hatalarım, cahilliğimdendi; bilgisizliğimden... O ergenlikten çıkamamışlığın verdiği kendini beğenmişlikten; o kendimi bişey sanmalarımdandı...

Kördüm...


Oysa, bilmediğim ne çok şey varmış...

Kur'an - ı KERİM'i, yanlış çevirip; bunu sanki ALLAH'ın sözleriymiş gibi kitaplaştıranların olduğunu öğrendim mesela...


Eskiden internet yoktu ve insanların, çevirileri kıyaslaması çok zordu... Bunun için hem fazladan para; hem de zaman gerekiyordu ve insanların İslam dinini karalamaya çalışanların varlığından ve dolaplarından haberleri dahi olmadığı için; akıllarının ucundan bile geçmiyordu Kur'an - KERİM'in orijinal ayetlerinin yanlış; ya da farklı çevrilebileceği...

Tıpkı, peygamberimizin hiç söylemediği sözlerin; sanki peygamberimiz tarafından söylenilmiş gibi gösterilmeye çalışıldığı sonradan "uydurulmuş" o hadisleri örnek göstererek, insanları dinden soğutmaya çalışanların olduğunun akıllara gelmemesi gibi; ya da aynı kişiler tarafından peygamberimizin hiç yapmadığı halde, "çocuk yaştaki kişilerle evlendiği YALANI" atılarak; peygamberimize "pedofil" iftirasının atılması gibi... Evet, iftira diyorum; iftira olduğunu biliyorum; çünkü sonuca, yani Kur'an - KERİM'e bakıyorum ve o kadar yetkin ve mucizelerle dolu, bilime ışık tutan ve pek çok keşfin yapılmasına önayak olan Kur'an-ı KERİM'i yazması için yüce ALLAH'ımızın elçi olarak seçtiği; peygamberliğe layık gördüğü birinin; o tür hatalar yapmasına izin vermeyeceğini biliyorum. Çünkü sonuç, yani Kur'an-ı KERİM, sapık bir pedofilin; ya da İslam düşmanları tarafından uydurulmuş o bazı hadisleri söyleyebilecek kadar kötü biri tarafından yazılmış/iletilmiş olmayacak kadar mükemmel bir kitaptır. Uydurulmuş değil; orijinal çevirileri okuyan herkes bunu görebilir...

Konumuza dönersek...
İnternetin, hızlı bilgi alma konusundaki kolaylıkları sayesinde; o araştırmaya üşenen kalabalıkların arasından sıyrılıp; başladım Kur'an - KERİM araştırmalarıma...

Ve araştırdıkça, her ayetin farklı çevirmenler tarafından yazılmış; farklı anlamlara gelen; yorumlar eklenmiş; normalde ayetin orijinalinde hiç yer almayan kelimelerin de bazı çevirilere, sanki ALLAH'ın sözleriymiş gibi yazıldığını; ve ayetin orijinalinde geçen bazı kelime ve cümlelerin de; yine o bazı çevirmenler tarafından yazılmış meal kitaplarında hiç yer almadığını fark ettim...

Hayret ederek, "Nasıl bu kadar cesurca ayetleri bambaşka bir biçimde insanlara sanki gerçek çeviriymiş gibi sunmaya yeltenebilmişler; nasıl bir gaflet; nasıl bir şuursuz cesaret!" diye şaşırıp kaldım ayetlerin sadece ALLAH'ın kelimeleriyle yazılmış doğru çevirileriyle; bozulmuş çevirilerini her karşılaştırdığımda!


Sonra, Kur'an - KERİM'i, sadece ALLAH'ın kelimelerinden; yorum katılmamış, orijinal çevirilerden okumaya başladım...

Okudukça utandım geçmişimdeki bütün hatalarımdan, isyanlarımdan...

Okudukça daha iyi anladım ALLAH'ı...

Okudukça, ALLAH'ın, bizlerden istediği her şeyin; aslında sadece bizlerin iyiliği için olduğunu ve ALLAH'ın bize karşı gerçekten çok merhametli ve lütufkar olduğunu; bizleri gerçekten çok sevdiğini ve önemsediğini anladım...

Anladıkça utandım inançsızca ve isyanla geçen yıllarımdan...

Utandıkça, eğildi başım önüme...

Eğildikçe, daha da olgunlaştığımı ve bilinçlendiğimi fark ettim...


O, bizi gerçekten önemsiyor, seviyor...


O gerçekten bizim iyiliğimizi istiyor...

O'nun bizlerden istediği her şey, aslında sadece bizleri daha da geliştirmek ve akıllarımızın ve irade kuvvetimizin artması için...

O bizim bu gezegende, barış ve güven içinde yaşayabilmemiz için koyuyor bazı kuralları...

O bizi, gerçekten önemsiyor; seviyor ve bazılarımız, eskiden ben de dahil olmak üzere maalesef, nankörlüğümüz ve aklımızın bir karış havadalığı yüzünden; anlayamadık; göremedik bu gerçekleri...

Eğer, ben O'nun mükemmelliğini anladıysam; siz de anlayabilirsiniz diye umut ediyorum...

Kuran'ı KERİM'i orijinal çevirisiyle, ALLAH'ın sadece kendi sözlerinden; yorum katılmamış haliyle yeniden okumayı deneyin...

Anlayacaksınız ne demek istediğimi...

Bazı ayetlerin, o ayetlerin gerçek karşılıklarından nasıl farklı çevrildiğini; nasıl değiştirildiğini ve hatta bozulmaya çalışıldığını anlayabilmeniz için; http://www.kuranmeali.org/ adlı sitenin, araştırmalarınızda sizlere gerçekten yardımcı olacağına inanıyorum; lütfen, zaman bulduğunuzda, en azından biraz da olsa göz gezdirin...

ALLAH, hepinizi de, şükretmeyi bilen; sadık, vicdanlı ve iyi kullarından eylesin... Amin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aklın ve kalbin rehberliğinde, düşünülerek oluşturulan her yorum değerlidir...