29 Aralık 2017 Cuma

YOUTUBE HESABIM ASKIYA ALINDI, HATTA SİLİNDİ! PEKİ ÜZÜLDÜM MÜ?

.....MANİU.....

Önceki gün, youtube kanalımda izlediğim bir video sonrası, önerilen videolar arasından başlığına inanamadığım için tıkladığım korkunç bir içeriğe rastladım!

Korkunç diyorum; çünkü, videonun sahibi kişi, Güney Kore'de yapılan iğrenç bir yeme adetini; izlenme sayıları artsın diye mi; eylemin aşırı vahşet içermesi nedeniyle ilgi çekeceğini düşündüğü için mi bilinmez; yaşları küçük çocukların çoğunlukta olduğu aboneleriyle paylaşıyordu!

Videoda, canlı balıkların sergilendiği bir pazara gidiyorlar ve video için, oradaki kadından bir ahtapotu canlı canlı yemesini istiyordu içerik sahibi.

Bir başkasının, en azından amigdalası hasar görmemiş kişilerin sevimli bulacağı ve yaşatmak isteyeceği türden minik bir ahtapotu seçti Koreli kadın önce...

Ardından video sahibi bir yandan, ahtapotu eline alan kadın bir yandan...

gülerek...

...!!

Zavallı küçük ahtapot, başına geleceklerden habersiz, hareket etmeye çalışıyordu onu tutan Koreli kadının ellerinde...

Derken, o iğrenç ve anlamsız, buz gibi kahkahaların eşliğinde,

kadın ahtapotun önce bir bacağını ısırarak kopardı!

Ahtapotun yaşadığı acıyı ve kâbusu tahmin bile edemez kimse...

Kadın umarsız cümleler eşliğinde; kıkırdamaya devam etti, ahtapotun işkence görüntüleri kayıt altına alınırken...

Yüzündeki aynı ruhsuz sırıtma ile, ahtapotun öteki bacağını da ısırarak kopardı ve yuttu...

Gülüşmeler...

Aynı umarsız cümleler...

O saçma ve iğrenç... o buz gibi kıkırdamalar...

Zavallı ahtapot, ne kadar acı çekiyordu kim bilir kadının ellerinden kurtulmaya çalışırken!

Ardından kadın, o robotik gülüşüyle ahtapotun karnını parmaklarıyla oyup; bağırsaklarını çıkardı ve suda yıkadı ahtapotun kalan gövdesini...

Ahtapotun başı, hala duruyordu bu esnada...

Yani bilinci açıktı...

O korkudan kocaman açılmış gözleri çaresizce yalvarırken...

Kadın, ahtapotun gözlerini gösterdi...

Zavallı ahtapot, yaşadığı kâbusun ne zaman biteceğini merak ediyor...

Yine o umarsız cümleler...

O soğuk gülüşmeler...

İnsanın kanını donduran nitelikteydi...

Sanki, çok normal bir şeymiş gibi; sanki ortada hiçbir vahşet; eziyet; ya da işkence yokmuş gibi; sanki kendileri olmaktan çıkmış ve başkalarının yönetimindeki kuklalar gibi garip tepkiler...

Beyinleri nasıl yıkanmışsa artık, belki de amigdalalarıyla olan duygusal iletişimden yoksun bırakılmışlardı!

İçimden dedim ki; "Bu gün o zavallı ahtapota bunu yapan; yarın bir insana da aynı soğukkanlılıkla aynı şeyleri yapabilir!"

Ve içimden başka şeyler de söyledim, burada zikredemeyeceğim küfürlerden oluşan...

Sanki bir yamyam videosu izliyordum!

Yamyamlığın normal ve eğlenceli kabul edildiği; duygularını rafa kaldırmış kişilerin baş rolünü paylaştığı bir video!

Derken, ahtapotun başı hâlâ gövdesindeyken; ahtapot, hâlâ hareket ederken... ahtapot oradakilerin duyamayacağı sessiz çığlıkları evrene haykırırken!..

Ahtapotun öteki bacağını ve diğer bacaklarını da kopardı dişleriyle koreli kadın.

Aynı soğuk kahkahalar...

Aynı soğuk gülüşmeler!..

En son kafasını ısırdı...

Ve kalan son bacak hâlâ hareket ederken, yemesi için video sahibine uzattı...

Video sahibi, iğrenerek yuttu bacağı...

Sanki yapması gerekiyormuş gibi...

Sanki başka bir yolu yokmuş gibi...

Sanki bunu yapması için birileri özellikle kendisini görevlendirmiş gibi...

Ne gerek vardı ki öyle bir videoya?

Öyle bir videodan izlenme elde etse ne olur; etmese ne olurdu?

Öyle bir videodan para kazansa ne olur; kazanmasa ne olurdu?

Oradaki ben olsaydım; paramın yettiği kadar ahtapotu alıp; denize bırakarak özgürlüklerine kavuşturmuş olmanın, hayat kurtarmanın videosunu çekerdim...

Siz hiç, bir hayatı kurtarmanın ne kadar güzel bir his olduğunu tecrübe ettiniz mi yaşamınızda daha önce?

Bir canlının hayatını sürdürebilmesi için, paranızdan; zamanınızdan; emeğinizden fedakarlıkta bulunarak yardım etmenin ne denli harika bir his olduğunu deneyimlediniz mi daha önce?

Ben yaşadım bu duyguları...

Defalarca...

Ve bildiğim için söylüyorum, bu dünyada; bundan daha güzel olan hiç bir duygu yok!

O iç huzurunun insana kattığı arınmışlık duygusu... o en saf duyguların en yoğun hali...

Bu gezegende, daha iyi hiçbir duygu yok!..

Youtube kanalımın neden silindiğine gelince...

İnsanların başka canlıların yaşam haklarını elinden alma gafletinden uzak durarak da gayet iyi ve güzel bir hayat sürebileceklerine dair ve insan biyolojisi ve fizyolojisinin et yemeye değil; tam aksine, herbivor yani bitki bazlı beslenmeye daha uygun olduğunu bilimsel kanıt ve dayanaklarıyla anlatan bir yazıyı; hiç üşenmeden, saatler harcayarak o videoya yorum yapmış olan herkesin yorumunun altında paylaştım.

O yazının linkini paylaştığım 500 yorum yaptım bir kaç saat boyunca... ve youtube, bunu spam olarak algıladı ve bu esnada hiç bir uyarı mesajı göndermeden; sadece kanalımın silindiğine dair bir e-posta gönderdi. İtirazım da kabul edilmedi.

Sorun değildi bu benim için... yani, altı üstüü bir kanal... çok da gerekli bir şey değil benim için; o silinir, başkası açılır falan... Hatta, belki de bu olayda, benim için, şu an farkında olmadığım başka iyilikler de vardır... Genelde, pozitif bakarım yaşadığım olaylara...

Ama...

Neye üzüldüm biliyor musunuz?

İnsanların bilinçlenmesini sağlayacak; hayvan yaşamına belki de daha fazla saygı duymalarını sağlayacak o yazının linkini verdiğim bütün yorumların da kanalımla birlikte silinmiş olduğunu öğrenmeme üzüldüm...

Yani, tamam kanal silinseydi falan... ama yorumlar... saatlerce, her bir insanın bilinç kapılarının aralanmasını sağlayacak o yazının linkini hiç üşenmemecesine paylaştığım o yorumlar...

Onlar kalsaydı en azından...

Hepsi, öncesi de dahil olmak üzere; yaptığım bütün yorumlar silinmişti...

Sağlık olsun...

Belki de, daha merhametli ve adil bir bakış açısına evrilecek iyi insanlar, başka bir şekilde buluşurlar benzer yazılarla...

İşte o yazı:  https://pewat.blogspot.com.tr/2017/07/veganlarn-karslastg-sorular-aslanlar-da.html

Youtube, e-posta adresim üzerinden her türlü içeriğini paylaşmamı da engellemiş olduğundan, o videonun sadece linkini ekleyebiliyorum buraya... Merak edenler, aşağıdaki linkten izleyebilirler o videoyu:

https://www.youtube.com/watch?v=aTI10jaWFQo

.....MANİU.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aklın ve kalbin rehberliğinde, düşünülerek oluşturulan her yorum değerlidir...