7 Ocak 2017 Cumartesi

“Türkiye’nin İnsanlık Yüzü”


Ben Türkiye’nin insanlık yüzüyüm…
Zamanın öncesinde ve sonrasında,
Hep var olan; var kalacak olan…
Dün’de, Bugün’de ve Gelecek’te…
Şimdi’de…
Konuşur dünya benimle…
Konuşur su,
Konuşur rüzgar,
Dile gelir ormanlar;
Aydınlık bir sabahın gök yüzünde,
Şarkılar söyler kuşlar
Ve cıvıldar yaşamın daimi mucizeleri…
Geceleri yıldızlar selam çakar lacivert enginliklerden
Ve ay umudu fısıldar uykudaki renklere,
Mutluluğa dair rüyalar görür insanlar;
Ve gerçektir mutluluk, uyanan yüzlerde…

Ben Türkiye’nin insanlık yüzüyüm…
Konuşur doğa benimle sevginin diliyle,
Ben tebessüm ederim doğaya,
Bütün masumiyetimle…

Güneş ışıklarını getirirken ülkeme,
“Korkma” der; “İyilik hep kazanır…”
Deniz dalgalarıyla onaylar Güneş’i,
Bulutlar yağmur damlalarıyla devam eder:
“Biz” der, “Sanıyor musun ki; hiç yalnız bıraktık seni?”
“Üşüdüğünü sandığın anlarda da yanındaydık;
İnançlarını yitirdiğini sandığın anlarda da…
Hep yanında olduk ve hep destekledik seni…
Haydi kalk ayağa,
Hayat sana yakışıyor Türkiye…”

Ve dostum gökkuşağı gülümser:
“Haydi kalk ayağa,
Hayat sana yakışıyor Türkiye…”

Rüzgar saçlarımı okşar:
“Haydi, kalk ayağa,
Hayat, sana yakışıyor Türkiye!”

Güneş ısıtır yüreğimi:
“Haydi kalk ayağa,
Hayat sana yakışıyor Türkiye!”

Bir şarkı gibi söylerler bunu dostlarım,
Dağlar, ormanlar, toprak,
Ağaçlar, kuşlar, yıldızlar,
Su, mevsimler ve gezegenler…
Yaşamı destekleyen bütün enerjiler
Ve Evren…
Hepsi tekrar eder hep bir ağızdan:
“Haydi, kalk ayağa,
Hayat sana yakışıyor Türkiye!”
“Yaşamı her hücrende hisset…
Hayat sana yakışıyor Türkiye…”
“Haydi kalk ayağa,
Hayat sana yakışıyor Türkiye…”

Bir annenin yavrusuna söylediği ninni kadar masum,
O ninni kadar içten…
Kalkarken ayağa,
Biliyorum: “Hayat bana yakıştı,
Hayat bana yakışıyor,
Hayat bana yakışır…"
Çünkü ben Türkiye’nin içtenlik;
Türkiye’nin sevgi,
Türkiye’nin merhamet,
Ben Türkiye’nin İnsanlık Yüzüyüm…




Nagehan Elif Yeğin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aklın ve kalbin rehberliğinde, düşünülerek oluşturulan her yorum değerlidir...