16 Aralık 2016 Cuma

…..KALBİNİ GÖSTER BANA…..

İnsanları ırklarına, dinlerine, dillerine, derilerinin rengine göre değil; yaşam hakkına duydukları saygının miktarına göre sınıflandırıyorum. Ve benim gözlerimde, "en değerli olanlar"ı, hep yaşam hakkına "daha çok saygı duyanlar" oluşturuyor...

Rastlıyorum internette, orada burada… Diyorlar ki; o Yahudi, o kötü biri… sonra bakıyorum o kötüledikleri kişiye, kendisine kötü diyen o kişilerden daha çok merhamet barındırıyor yüreğinde hakkını savunamayan hayvanlara karşı...

Başka bir yerde görüyorum, diyorlar ki; o şu partiden, o kötü biri...

Sonra bakıyorum o kötü dediklerine de, sırf daha çok yaşasın o hayvanlar diye, vegan yaşam tarzını benimsemiş… Merhameti öğütlüyor insanlara...

Başka bir yerde, diyorlar ki; o kötü, çünkü o şu ülke vatandaşı… Ona bakıyorum sonra, buz gibi soğukta, üşümesin daha fazla diye, gördüğü evsize, hiç tereddüt etmeden çıkarıp paltosunu veriyor...

O kadar çok, o kadar çok örnek var ki; bütün bunlarla ilgili...

Hangisi daha değerli? Hangisi...

Aynı ırktan, aynı dinden, aynı ülkeden olmanın ötesinde, üstünde değil mi insanlık? Etiketlere, kimliklere değil de; yüreklere bakmıyor musun değer vermek için?

Mesele, önyargılardan sıyrılabilip, bedenin içine gizlenmiş kalpleri görebilmekle ilgili...

Ve sen dostum...

Umurumda değil hangi partiye oy verdiğin; hangi dinden olduğun; derinin rengi; hangi dili konuştuğun; ya da inancın...

Bana ne bunlardan...!!

Kalbini göster bana… Yüreğinin taa derinlerine bakayım...

Orada merhamet barındırıyorsan eğer, insan olabilmeyi de başarabilmişsin demektir… Orada merhamet barındırıyorsan eğer...

DEĞERLİSİN…..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aklın ve kalbin rehberliğinde, düşünülerek oluşturulan her yorum değerlidir...