16 Aralık 2016 Cuma

Lanetli Döngü

İlk on yılda yaşadıklarımız, her on yılda bir tekrar mı ediyor?
Başkalarını bilemem; ama benim için durum bu şekilde… Her on yılda bir benzer döngüler, benzer enerjiler, benzer şeyler yaşamak; artık bir kâbus halini almaya başladı; çünkü yaşamımın ilk on yılına ait olaylar, pek de parlak değil….. Hiç üşenmeden, yaşamımın ilk on yılından itibaren günleri, tarihleri topladım. Mesela, benim için günler, 9 rakamına kadar… Genelde insanlar, günleri Pazartesi, Salı, Çarşamba şeklinde sıralarlar… Bense günleri, tarihleri toplayıp; bu gün 1 günü, yarın 2, sonraki gün 3, ertesi gün 4 ve daha sonraki gün 5 günü… bu gün 9 günü şeklinde nitelendiririm. Çocukluğumdan beri yaparım bunu; çünkü tarihleri topladığınızda, günler 9'a kadar gidiyor… sonra tekrar 1'den başlayıp; 9'a kadar yine devam ediyor...
9 günde bir tekrar eden bu halka, nedense iş yıllara döküldüğünde; 10'ar ve 100'er yıllık döngüler şeklinde tekerrür ediyor. Mesela ben 10 yaşındayken, Irak, Kuveyt'e saldırmıştı. Aradan 10 yıl geçti, ben 20 yaşındayken, bu kez ABD, Irak'a saldırdı. Aradan 10 yıl daha geçti, bu kez başka bir savaş daha çıktı. Döngünün laneti…
Yaşamımda, kilit önem arz eden bazı travmalar da söz konusu. Ama şimdi bunlardan bahsetmeyeceğim. Nasıl oluyor da, enerjiler söz birliği etmişçesine, her on yılda bir, benzer durumları karşıma çıkarıyor? Ayrıntılara girsem hayret edersiniz belki; belki kendi yaşamlarınıza, anılarınıza bakıp; geçmişte yaşadığınız ve sizi çok etkileyen belli başlı olayların, 10 yılda bir benzerlerinin karşınıza nasıl çıkarıldığını görüp, şaşırabilirsiniz de…
Bu, ülkeler baz alındığında, 100 yılda bir tekrar eden döngüler şeklinde de kendini gösteriyor… Örneğin, bundan yüz yıl önce, ülkemiz, işgal altındaydı ve kurtuluş mücadelesi veriyorduk… Bu gün, o işgal yıllarının ardından 100 yıl sonra, yine benzer mücadeleleri veriyor ülkemiz.
10 yılda bir tekrar eden benzer enerjiler ve durumlar, on yıl öncekinden farklı davranılsa; farklı sonuçlara ulaşılabilir mi?
Bunu da denedim… 20 yaşımdayken yaşadıklarımı yaşamamak için, 30 yaşımda farklı davranmaya çalıştım. İnce eleyip, sık dokudum. Olabildiğince mantıklı bir yol izlemek için zorladım kendimi… ama enerjiler… benzer enerjiler, çevrenizde öyle bir girdap oluşturuyor ki; istemeseniz ve farklı yaptığınızı düşünseniz bile, kaçamıyorsunuz; farklı sonuçlara ulaşamıyorsunuz… O enerjiler, adeta size geçmiş travmalarınızı hatırlatmak için itiyor da, itiyor sizi benzer travmaların içine… En azından ben farklı yapmama rağmen, benzer enerji ve benzer durumlardan kaçamadım bir türlü… sonuç aynı… travma.
Ama bu sizin için farklı olabilir; yani, en azından ilk çocukluk ve gençlik evrenizi sorunsuz atlatmışsanız; daha sonraki döngülerinizde de pek sorun olmuyor, rahat atlatıyorsunuz enerji döngülerinin etkilerini… Bu nedenle, çocuklarınızı, ilk yirmi yıllık süreçte korumanız; onları olası her türlü travmalardan uzak tutabilmeniz çok, çok önemli...

Peki ben ne öğrendim kendi lanetli döngülerimden?
Çıkardığım derslerle, ne olursa olsun uzak durmam gereken durumlar ve kişiler olduğu sonucuna vardım.
Bu nedenle, bana özgü lanetli döngüm yüzünden; ilişkilerden, yakın arkadaşlıklardan mümkün olduğunca uzak durmam lazım mesela...
Çünkü, enerjiler, benzer travmaları yaşatmak için hep insanları; yakın ilişki kurduğum kişileri kullanıyor, kullandı...
Yani, ben insanlardan hep uzak durmuş olsaydım; belki de o travmaların hiç birisini de yaşamamış olacaktım… Ama döngü ve tekrar eden enerji oluşumları buna izin verir mi? Bilmiyorum...
Şimdiye kadar izin verilmedi… Artık, az çok tahmin edebiliyorum hangi yıllarda, karşıma ne tür olayların çıkabileceğini… Artık olası sonuçların da farkındayım… Ve döngümdeki lanete üzülüyorum…..
Yaşamımın hep bir romantik komedi tadında olmasını isterdim oysa… oysa, benim karşıma hep dramları çıkardılar… ve ben oldum olası sevmedim dramları… hiç sevmedim… Kendi döngümdeki dramlar yüzünden...
Başka bir şey daha öğrendim… Yaşamla ve Evren'le ilgili...
İnsan, aslında bütün hayatını TEK BİR AN'DA yaşıyor… Bir yağmur damlasının, durgun bir suyun üzerine düştüğünde, çevresine yayılan halkalardan ve o halkaların çokluğundan ibaret bütün bir yaşam...
Git gide genişleyen, genişledikçe çizgisindeki görünüm silikleşen ve etkisi azalan halkaların iç içe diziliminden ibaret kaderiniz, kaderlerimiz...
Ha, evet… o halkaların çizgisi yayılımı; dışarıdan müdahaleyle; yani başka bir damlanın daha sizin düştüğünüz suyun üzerine düşüp de, halkalarınızın aldığı şekli değiştirmesiyle dönüşebilir, başkalaşabilir...
Bu yüzden… bir su damlasının o durgun suyun yüzeyinde oluşturduğu etki ve hareler; bütün yaşamımızı değiştirebilir ve biz de aynı etkiyi o suya düşerek, başka harelerin şekillerini etkilemek suretiyle başkalarının hayatlarına yaptık, yapıyoruz...
Umarım sizin döngünüz, sizin hareleriniz; hem kendiniz için, hem de başkalarının yaşamları için olumlu etkiler içeriyordur...
Dün'de, Bu Gün'de, Yarın'da...

Geçmiş'te, Şimdi'de Ve Gelecek'te...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aklın ve kalbin rehberliğinde, düşünülerek oluşturulan her yorum değerlidir...